Mikä on Jyvälän Setlementti?

Jyvä­län Set­le­ment­ti on kan­sa­lais­jär­jes­tö, joka jär­jes­tää toi­min­taa Jyväskylässä.

Jyvä­lä jär­jes­tää toi­min­taa esimerkiksi

  • lap­sil­le ja nuorille
  • senio­reil­le
  • työt­tö­mil­le
  • maa­han­muut­ta­jil­le.

Jyvä­län kan­sa­lais­opis­to tar­jo­aa eri­lai­sia kursseja.

Jos­kus Jyvä­lä jär­jes­tää tapah­tu­mia, esi­mer­kik­si Peli­päi­vä-tapah­tu­man ker­ran vuodessa.

Jyvä­län set­le­ment­ti­ta­lon osoi­te on Palo­kun­nan­ka­tu 16, 40700 Jyväskylä.

Mitä tarkoittaa setlementti?

Set­le­ment­ti on yhdis­tys, joka kuu­luu Suo­men Setlementtiliittoon.

Set­le­men­tit halua­vat, että kaik­ki voi­vat hyvin yhteis­kun­nas­sa. Sik­si set­le­men­tit jär­jes­tä­vät monen­lais­ta toi­min­taa, opet­ta­vat, tuke­vat ja aut­ta­vat ihmi­siä. Kaik­ki voi­vat tul­la mukaan set­le­ment­tien toimintaan.

Set­le­ment­te­jä on Suo­mes­sa 38. Jyvä­lä on yksi Suo­men setlementeistä.

Set­le­men­tit teke­vät työ­tä monis­sa eri pai­kois­sa Suo­mes­sa ja ulkomailla.

Mitä Jyvälässä voi tehdä?

Kansalaisopiston kurssit

Jyvä­läs­sä voit osal­lis­tua opis­ton kurs­seil­le. Kurs­seil­la opit uut­ta ja voit har­ras­taa esi­mer­kik­si lii­kun­taa, joo­gaa, musiik­kia tai käsitöitä.

Kat­so Jyvä­län opis­ton kurssit. 

Lataa Jyvä­län kan­sa­lais­opis­ton sel­ko­kie­li­nen esi­te (pdf).

Lasten ja nuorten harrastusryhmät

Lap­se­si voi osal­lis­tua Jyvä­län har­ras­tus­ryh­miin. Har­ras­tus­ryh­miä ovat esi­mer­kik­si tans­si­ryh­mät ja keppihepparyhmät.

Kat­so las­ten ja nuor­ten harrastusryhmät.

Jyvä­lä jär­jes­tää lap­sil­le myös aamu- ja ilta­päi­vä­toi­min­taa kouluilla.

Kansalaistoiminnan ryhmät

Kaik­ki voi­vat osal­lis­tua Jyvä­län kan­sa­lais­toi­min­nan ryh­miin. Ryh­mis­sä voit esi­mer­kik­si neu­loa suk­kia tai kysyä apua tie­to­ko­neen käyttöön.

Kat­so kan­sa­lais­toi­min­nan ryhmät.

Suomen kielen kurssit

Maa­han­muut­ta­jat voi­vat tul­la Koto­ko­lo-kurs­sil­le. Koto­ko­los­sa opit luke­maan, puhu­maan ja kir­joit­ta­maan suo­men kieltä.

Kuntouttava työtoiminta

Jos olet ollut pit­kään työt­tö­mä­nä, voit osal­lis­tua kun­tout­ta­vaan työ­toi­min­taan. Kun­tout­ta­van työ­toi­min­nan tar­koi­tus on paran­taa mah­dol­li­suuk­sia­si saa­da työ­paik­ka tai opiskelupaikka.

Lue yleis­kie­li­sel­tä sivul­ta lisää työtoiminnasta.

Tilojen vuokraus

Jos jär­jes­tät esi­mer­kik­si juh­lat, voit vuo­kra­ta Jyvä­läs­tä tilan.
Lisä­tie­to­ja Jyvä­län Set­le­men­tin tilojenvarauksesta.

Facebook
Instagram
YouTube